czwartek, lipca 30, 2015

SYLVECO - rumiankowy żel do twarzy, czyli łagodne oczyszczanie cery wrażliwej

Witajcie!



Na dzisiaj przygotowałam dla Was, drodzy czytelnicy, recenzję dermokosmetyku  naszej rodzimej marki, która od ponad 20 lat zajmuje się produkcją kosmetyków przeznaczonych dla cer wrażliwych i alergicznych. 

Co takiego wyjątkowego jest w ich produktach? Jako odpowiedź pozwolę sobie zacytować fragment z ich strony:
"
Co wyróżnia kosmetyki SYLVECO spośród innych dermokosmetyków?
  • nie zawierają sztucznych barwników ani substancji zapachowych,
  • nie zawierają konserwantów, które są najczęstszymi składnikami uczulającymi i podrażniającymi skórę (parabeny, itp.),
  • nie zawierają surowców wytwarzanych z ropy naftowej lub jej pochodnych,
  • nie zawierają olejów silikonowych, glikoli,
  • są pozbawione zbędnych, obciążających skórę substancji zagęszczających i stabilizujących,
  • są wydajne i skuteczne, a przede wszystkim
  • są hypoalergiczne i bezpieczne dla skóry
Kosmetyki SYLVECO nie są testowane na zwierzętach."
Źródło:  http://sylveco.pl/firma-sylveco/o-nas/o-produktach

I wszystko jasne, nic dodać, nic ująć! Takie produkty to ja lubię! :D, stąd  moje zainteresowanie marką.


Spośród całej oferty jej produktów ja postawiłam akurat na oczyszczanie cery i wybrałam ŻEL RUMIANKOWY DO TWARZY  SYLVECO.




Oto co producent pisze o właściwościach żelu na etykiecie:




 SKŁAD:
Opis jest bardzo szczegółowy, a skład ogranicza się raptem do 8 elementów, w tym, co ważne w tej marce - także naturalnych składników przyjaznych dla skóry. 
Co zatem zawiera ów kosmetyk? Zgodnie z kolejnością na etykiecie składa się z :wody, poliglukozydu laurylowego, gliceryny, kwasu salicylowego, panthenolu, wodorowęglanu sodu, soli kwasu benzoesowego oraz destylatu z kwiatów rumianku pospolitego (olejek rumiankowy).



OPINIA:

Co jakiś czas w ramach odmiany od mojego ulubionego mydełka (o którym możecie przeczytać TUTAJ) kupuję do oczyszczania twarzy jakiś nowy specyfik. Tym razem zaciekawiła mnie firma SYLVECO, ja jako że wcześniej nie miałam przyjemności stosowania ich kosmetyków postanowiłam je przetestować. Na pierwszy ogień padło na ich żel. Jak się spisał? Zużyłam go na chwilę obecną ponad pół buteleczki, więc mam już pewne doświadczenia. Jakoś specjalnie jednak mnie nie zachwycił, ale  na pewno jest to produkt wart wypróbowania i godny polecenia. W moim przypadku średnio się spisał. Z pewnością nie podrażnia i nie uczula, jest naprawdę bardzo delikatny. Tak jak obiecuje producent - jak najbardziej nadaje się do cer wrażliwych. Słabo się pieni, ale to norma w produktach z naturalnymi składnikami, ale za to dobrze oczyszcza skórę. Po jego użyciu staje się miękka, napięta i dość dobrze nawilżona. Z racji obecności kwasu salicylowego trochę wysusza skórę, a przez to uwidacznia u mnie wszelkie zaczerwienia. Nie jest to w żadnym wypadku jakaś reakcja alergiczna, po prostu moja skóra akurat tak właśnie reaguje na niego. Z czasem dostrzegłam jednak niewielkie rozjaśnienie przebarwień. Odblokowania porów jako takiego nie zauważyłam, ale moje pory wiecznie są zaczopowane, więc rzadko czemu udaje się je porządnie oczyścić. Z kolei jeśli chodzi o wydzielanie sebum to przy dłuższym stosowaniu można zauważyć nieco mniejsze przetłuszczanie się skóry, ale bez szału. Żel, czego można było się domyślić ;P, pachnie subtelnie rumiankiem i jest to woń, która  naprawdę kojarzy się z naturalnym zapachem rumianku, a nie jakimś syntetycznym substytutem. ;) Żel ma raczej wodnitą konsystencję, nie jest gęsty. Posiada też lekko zielonkawy kolor. Zamknięty jest natomiast w małej, poręcznej buteleczce z dozownikiem w postaci pompki. Moim zdaniem pojemność 150 ml jest trochę za mała, albo po prostu buteleczka wydaje się być takim "kurdupelkiem" :-P  Koszt żelu to niecałe 18 zł. Zwrócę uwagę jeszcze na design opakowania, które jest minimalistyczne, nawiązuje do naturalnego składu. Ogólnie podoba mi się jego prostota i praktyczność.



PLUSY:
+ dobrze oczyszcza skórę
+ subtelnie pachnie rumiankiem
+ posiada w składzie naturalne składniki
+ bardzo łagodny dla skóry, nie podrażnia
+ napina i dosyć dobrze nawilża skórę, która staje się miękka i miła w dotyku
+ poręczne opakowanie z pompką
+ minimalistyczne opakowanie

MINUSY:
- słabo się pieni
- trochę wysusza
- mało wydajny
- zbyt mała pojemność 



PODSUMOWANIE I OGÓLNA OCENA:
Produkt dobry,wart polecenia, aczkolwiek na mojej skórze nie do końca się sprawdził. We wskazaniach producent pisze, iż nadaje się do cery trądzikowej. Owszem, ale tylko do jej łagodnego, a zarazem skutecznego oczyszczenia. Większych efektów raczej się po nim nie spodziewajmy. Po prostu kosmetyk dobry do codziennego mycia buzi, a jego dodatkowy plus to naturalne składniki. Trądziku na pewno nie zaostrzy i nie podrażni wrażliwej skóry, będzie działał raczej na linii oczyszczanie-łagodzenie z pewnym aspektem leczniczym, z racji obecności kwasu salicylowego, który często jest wykorzystywany w kosmetykach przeciwtrądzikowych. Produkt oceniam na 3 +.
Pozdrawiam,

M. (LEB)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Limited Edition ♥ , Blogger